یکی از معتبرترین برندهای چینی هاوال می باشد اما در ایران به دلیل ضعف در عملکردی که نشان داده ذهنیت خوبی به جای نگذاشته است. این بار اما اگر هاوال به ایران وارد شود نظرها کمی تغییر خواهد کرد و ماندگارتر از قبل به عرضه خواهد رسید. بعد از مدتی نیز فروش اقساطی خودرو هاوال H2 بهترین شرایط را برای خریداران فراهم کرده و به فروش این خودروی چینی کمک خواهد کرد. این برند زیر نظر برند دیگری به نام گریت وال قرار دارد. در واقع این برند بیشتر به تولید خودروهای شاسی بلند می پردازد و بر عکس برندهای چینی دیگری که وجود دارند از خودروهای قدیمی برداشت نکرده و برای خود یک پلت فرم واحدی را در نظر گرفته است و همین موضوع باعث شد تا خودروی هاوال H6 که در نسل قبلی تولید شد فروش بالایی را از آن خود کند.

در مورد طراحی این خودرو نظرها متفاوت است. تعدادی به این معتقدند که هاوال H2 از هیچ خودروی دیگری از هیچ برندی تاثیر نگرفته اما برخی دیگر ادعا می کنند این خودرو شباهت بسیار زیادی به محصولات آئودی داشته است. در کل هاوال H2 از لحاظ طراحی مورد پسند و به نسبتی معقول برخوردار است. در نگاهی به نمای رو به رو وجود چراغ هایی که با لامپ های LED طراحی شده در زیرش ترکیب جالبی را تشکیل داده و تا حدی به آئودی Q5 شباهت دارد نظر ما را جلب می کند. جلو پنجره ذوزنقه ای شکل در وسط این چراغ ها نیز نقطه مشترک شباهت با آئودی را تشکیل می دهد. لوگوی این برند که در مرکز جلو پنجره با رنگی قرمز قرار گرفته خیلی مناسب به نظر نمی رسد. در زاویه جانبی هاوال H2  خطی از چراغ های جلو آغاز گشته و و با طرح شانه مانند حجیمی که دارد از دستگیره ها عبور کرده و در نهایت نقطه پایانی آن در محل چراغ های عقب قرار می گیرد. نوار کرومی که در زیر درب ها و با زاویه ای مورب تعبیه شده مقداری به زیبایی نمای جانبی افزوده است. برای ازبین بردن فضای خالی ما بین بدنه و چرخ ها رینگ های 18 اینچی قرار گرفته و توانسته است مشکل همیشگی خودروهای چینی را تا حد زیادی حل کند.

ظاهر و مشخصات فنی هاوال H2

وقتی به نمای عقب می رسیم بر خلاف تلاشی که در نمای جلو و کناری برای بهتر کردن ظاهر انجام شده در این قسمت ما را دچار دو گانگی و تردید می کند. وجود چراغ هایی با سایز بسیار بزرگ و پر رنگ زیبایی این زاویه از خودرو را کاهش داده است. اما در قسمت اگزوزهای خروجی دو گانه نوارهای کرومی به کار رفته که توانسته کمی طراحی این قسمت را قابل قبول کند. در فضای داخلی با مدرن و مرغوب کردن مواد و متریال داخلی و کابینی که حس لوکس بودن به شما می دهد پیشرفت بسیار زیادی در طراحی حاصل شده است. در طراحی داشبورد با استفاده از اشکال هندسی و ماده پلاستیکی براق که زاویه شکسته ای را تشکیل داده اند زیبایی کابین دو چندان شده است. در کابین صفحه نمایشی با سایز بزرگ قرار گرفته که ادوات فیزیکی که در زیر آن تعبیه شده حسی مدرن را به این خودرو القاء می کند. صندلی ها از پارچه ای چرمی تشکیل شده اند و دوختی جذاب بر روی درب ها وجود دارد که فضایی دلنشین را فراهم کرده است.

هاوال H2 از موتوری با حجم 1.5 لیتری استفاده می کند که به سیستم توربو شارژر مجهز است. این خودرو توان 148 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر را تولید می کند. این خودرو عرضه خود را به دو صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل انجام خواهد داد. هم چنین سرعت هاوال H2 در حالت تک دیفرانسیل می تواند طی 12.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر برسد. اما اگر در حالت دو دیفرانسیل یا همان چهار چرخ متحرک قرار بگیرد به 13.6 ثانیه می رسد. قدرتی که توسط موتور مورد نظر تولید می شود با استفاده از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و یا دستی عملکرد انتقال به چرخ ها را انجام می دهد. تجهیزات موجود در  هاوال  H2 شامل: سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز و 6 عدد کیسه هوا در قسمت راننده، سرنشین جلو، جانبی  و پرده ای می باشد. هم چنین مشخصه ایمنی قابل توجه در آن باز شدن درب ها به شکل اتوماتیک در هنگام حادثه و باک بنزینی که در حالتی تقویت شده قرار می گیرد ستاره ایمنی C-NCAP 5 را در تصادفات چینی از آن خود کرده است.