بیشترین تقاضا در سال های گذشته به کلاس کراس اوورهای کوچک و سایز متوسط مربوط می شود. امروزه علاقه به خودروهای شاسی بلند نه تنها در میان جوانان بلکه در بین افراد میان سال و خانواده های پرجمعیت نیز همه گیر شده است، به همین دلیل تقاضا برای چنین خودروهایی افزایش یافته است به طوری که کارشناسان شرکت میتسوبیشی با توجه به آمارهای تحلیلی، بیشترین حجم فروش اقساطی میتسوبیشی را متعلق به خودروهای کراس اوور خود می دانند. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و علاقه به چنین خودروهایی از زمان ورود اولین شاسی بلند به ایران وجود داشته و دارد. در ابتدای دهه 70 شمسی هنگامی که واردات خودروهای خارجی به صورت خیلی محدود انجام می شد میتسوبیشی پاجیرو وارد ایران شد و در کنار نیسان پاترول و مدل های قدیمی لندکروزر قرار گرفت. پاجیرو در آن زمان به خوبی توانست توجه خریداران متمول را جلب کند و به فروش خوبی برسد. رضایت رانندگان از میتسوبیشی در کنار نمونه های بعدی لنسر باعث شد تا از این کمپانی خاطره ی خوبی در ذهن مردم باقی بماند.
خودروهای مدرن میتسوبیشی در کشورهای گوناگونی در حال توزیع می باشد و با بررسی آمار فروش اقساطی میتسوبیشی ASX می توان متوجه شد این محصول نیز مانند محصولات دیگر این کمپانی پر طرفدار می باشد.

طراحی بدنه میتسوبیشی ASX

جلو پنجره و ادوات کرومی که در نمونه جدید آ اس ایکس استفاده شده است مهم ترین تفاوت مدل 2017 با نمونه ی جدید می باشد. فیس لیفت این خودرو آنچنان هنرمندانه انجام شده است که هر بیننده ای متوجه تفاوت های این مدل با مدل 2017 می شود. نکته ی جالب اینجاست که تولید این خودروی جدید با کمترین هزینه ها انجام شده و حتی چراغ های خودرو تغییر نکرده اند اما طراح جدید با استفاده ی درست از خطوط مهم در خودرو موفق شده چهره و رخ آن را کاملا تغییر دهد و رضایت خریداران را به طور کامل به دست بیاورد. میتسوبیشی آ اس ایکس جدید، حس اسپرت و جوان پسند تری را از خود نسبت به نمونه های قبلی به نمایش گذاشته است و جذاب تر می باشد.
نمای پشتی ASX، حس ژاپنی و انتقامجوی محصولات میتسوبیشی را کاملا حفظ کرده است، این حس با نگاه به گوشه های تیز چراغ های مثلثی نیز بیشتر تقویت می شود. از طرفی درپوش صندوق خودرو ساختار مناسبی برای جایگاه پلاک دارد و با خطوط عرضی و منحنی قسمت شیشه ی عقب را از بدنه ی خودرو جدا می کند. تنها نکته ای که به عنوان نقطه ی ضعف می توان از آن یاد کرد سنسورهای بیرون‌زده از سطح و چراغ ترمز قرمزرنگ است که بسیاری از افراد را نسبت به نمای پشتی دلسرد می کند و کمی قدیمی به نظر می رسد. در حقیقت آن قدر حجم زیبایی و مدرنیته در نماهای دیگر راضی کننده است که این نکته در قسمت عقب بیشتر به چشم می آید.
فضای داخل کابین میتسوبیشی ASX
با ورود به کابین این خودرو احساس عجیب و خارق العاده ای به سرنشینان دست نمی دهد و همه چیز به روال کراس اوورهای معمولی در سر جای خودش قرار دارد. فضای داخلی این خودرو به نسبت قیمت بالای آن چنگی به دل نمی زند و توقع بیشتری از آن می رفت. رقبای میتسوبیشی از این موضوع به خوبی استفاده کرده اند و در حال به روز کردن متریال و طراحی فضای داخلی خود می باشند.
ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی داشبورد در میتسوبیشی پلاستیکی سخت و معمولی است که انحنا و خطوط خاصی در آن برای فرم دهی بهتر استفاده نشده است. همین متریال در داخل تودری ها و میان فرمان نیز وجود دارد و این موضوع باعث شده تا داخل خودرو خیلی لوکس به نظر نیاید. به طور کلی اگر بخواهیم در مورد طراحی فضای داخلی ا اس ایکس مفصل صحبت کنیم باید به نقاط ضعف زیادی اشاره کنیم؛ اگر کارشناسان ساخت این خودرو در قسمت طراحی داخلی نیز با همان حساسیت مربوط به طراحی خارجی، خودرو را بررسی می نمودند در حال حاضر میتسوبیشی ا اس ایکس 2018 از این نظر نیز جایگاه بالاتری داشت.