این خودرو با لوگوی Z به صورت وارداتی دیده می شد بعد از مدتی مدل های جدیدتر آرم سایپا گرفتند و نشانه ای از این بود که این محصول داخلی شده است. در حال حاضر خودرویی که مورد بحث ماست و در خیابان ها وجود دارد با توجه به کامل بودن امکانات، لوگوی Zotye و تاریخ تولید میلادی که بر روی جلوپنجره و صندوق عقب درج شده نمونه بارز یک خودروی وارداتی است. اما حتی در این نمونه آرم سایپا کاور موتور، روی فرمان و سویچ دیده می شود که شما را دچار دوگانگی می کند. اما باید توجه داشت تعداد زیاد نمایندگی های سایپا حتی با وجود این که شاید در کیفیت خدمات خیلی عالی نباشند اما به نسبت محصولاتی که از چین  وارد می شوند برای اشخاصی که این خودرو را برای خرید انتخاب می کنند مایع دلگرمی به حساب می آیند. فروش اقساطی خودرو  آریو 1600 دنده اتوماتیک به شما شرایط ویزه ای برای خرید هدیه می کند.

از لحاظ ظاهری این خودرو شباهت بسیار زیادی به تویوتا آلیون 2007 دارد و در صورتی که لوگوی شرکت را نبینید ممکن است این دو خودرو را از هم تشخیص ندهید. طراحی این خودرو به شیوه ای صورت گرفته که هماهنگی خاصی بین اجزاء با محافظه کاری انجام شده است. در نمای رو به رو چراغ های بزرگ با حالتی کشیده در مجاورت جلو پنجره ای که از چراغ ها کوچک تر است به شکلی که بالاتر از سپر دیده می شوند ظاهر این خودرو را مورد پسند و شیک نشان می دهند. در نمای پشتی افراط در سادگی وجود دارد اما در مجموع ظاهر قابل قبولی را به ما ارائه می دهد. به دلیل این که این خودرو خیلی در خیابان ها دیده نمی شود هنوز تکراری نشده و البته باید گفت فروش چندان بالایی هم نداشته است.

اندازه و مشخصات فنی آریو 1600 دنده اتوماتیک

ابعاد آریو 1600 دنده اتوماتیک عرض 1766، طول و ارتفاع 1486 میلیمتر است و این ابعاد در مقایسه با پژو پارس بزرگ تر می باشد. با ورود به کابین درست مانند فضای خارجی شباهت با تویوتا آلیون مشهود است. فضای داخلی حس فضایی را برایمان تداعی می کند که نه خیلی مدرن و نه خیلی قدیمی به نظر می رسد. جنس قطعات استفاده شده در داشبورد از پلاستیک خشک است. هم چنین از لحاظ زیبایی نه شلوغ و نه خلوت می باشد و فرمانی چهارشاخه با قطعات به کار رفته از جنس چوب کمی باعث خودنمایی این خودروی تقریبا ارزان می شود. چیدمان اجزاء در کنار هم ساده است. صندلی خودرو خیلی نرم نیست اما به قدری سفت نیست که برای سرنشینان آزار دهنده باشد. هم چنین طراحی داخلی آریو 1600 دنده اتوماتیک از آرگونومی مناسبی برخوردار هستند. لیور دنده در این خودرو به نسبت آلیون بسیار مدرن تر و تازه تر است. این خودرو حرکت نرم و آرامی روی آسفالت دارد وکاملا مناسب یک سواری خانوادگی می باشد.

آپشن ها و امکانات ارائه شده توسط این خودرو به نسبت قیمت بسیار مناسب است. از امکانات مهم می توان به: ترمز های چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم ضد قفلABS،  سيستم ضد سرق، توزیع کننده نیروی ترمز، گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک، شیشه ها و آیینه های برقی، ایربگ راننده و سرنشین جلویی، صندلی های چرمی، رینگ های آلومینیومی و چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاعرا نام برد. موتور قابل استفاده در آریو 1600 دنده اتوماتیک با حجم 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ می باشد که استاندارد آلایندگی یورو 4 را از آن خود کرده است. این موتور از یک کمپانی خوشنام و معروف به نام میتسوبیشی گرفته شده است. این خودرو توان مصرفی 120 اسب بخار در دور موتور 6000 و گشتاور 151 نیوتون متر در دور موتور 4000 را تولید می کند. نیروی موتور  توسط یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته ب چرخ ها انتقال پیدا می کند. مقدار مصرف سوخت در آریو 1600 دنده اتوماتیک در هر 100 کیلومتر چیزی معادل 7.6 لیتر می باشد. که این مقدار از حجم باکی 55 لیتری تامین می شود.